22 Nisan 2016 Cuma

Türkiye'de Satılan Anime DVD'leri ve VCD'leri

Daha önceki bir yazımda anime arşivimi veya başka bir değişle anime koleksiyonumdaki parçaları sizlere tanıtacağımı söylemiştim. Türkiye'de mangaları basan şirketler ve manga alınabilecek yerler bilinirken anime DVD ve VCD'lerinin varlığından bile bir sürü kişi haberdar değil. Bu yüzden bu DVD'lerin nerede satıldığı, ne kadara satıldığı, hangi animelerin satıldığı, bu DVD ve VCD'lerin özellikleri gibi şeyleri açıklamam gerekiyor. Her anime DVD'sini veya VCD'sini incelerken bu taz şeyleri açıklamanın zaman kaybı olacağını düşündüğüm için daha hiç birini tanıtmamışken böyle bir yazı yazma gereği duydum.

5 Yıl önce Carrefour'da Studio Ghibli animelerinden Yamada Ailesi'nin (My Neighbors the Yamadas) DVD'sini görmem üzerine anime DVD'lerinin koleksiyonunu yapmaya başladım. Daha öncesinde de Studio Ghibli animelerinin DVD ve VCD'lerinin satıldığını biliyordum ama animeyle haşır neşir olduktan sonra hiç satıldığını görmediğimden almamıştım. Aldığım ilk DVD tabiki Yamada Ailesiydi (5 Liraya aldım).Sonra yine bir gün Carrefour'un içinde gezerken bir sürü DVD'nin 2 tane büyük sepet tarzı şeye doldurulup tanesi 5 Liradan satıldığını gördüm. Hemen elimi daldırıp anime DVD'lerini aramaya başladım.1 saat uğraştıktan sonra 4 tane animenin DVD'sini bulabildim. En sonunda başka bulamacağıma kanaat getirince aramayı bıraktım. Koleksiyonumda sadece 1 tane  VCD var. O da Blood The Last Vampire'nin filminin Türkçe dublajlı VCD'si. Onu da Yunus Market'te gördüm 3 liraydı. Ama benim yanımda para yoktu. Evim şehrin diğer ucunda olsa da eve gittikten sonra para alıp tekrar Yunus'a gittim ve bu VCD'yi aldım. Son olarak da DR ve Enpara'nın şubat ayında bir kampanyası vardı. 50 TL ve üzeri alış verişlerde Mart ayının 7'sinde harcadığın paranın 25 lirasını geri ödüyorlardı. Bu kampayayı unutmuştum ama Şubatın son günü hatırlamam üzerine bi DR'ye girip mangaların fiyatına bakıyım dedim. En son aldığım zamana göre fiyatlarının çok yükseldiğini görünce yönümü animelere çevirdim. Anime DVD'lerinin tanesi 8 küsür liraydı. Ama 25 lirayı geri alacağım için baya bir ucuza denk geleceğinden dolayı manga yerine anime almaya karar verdim. Toplam 11 tane anime seçtim baktım baya fazla tutuyor 2 tanesinden vaz geçtim. Ödemeyi yapmadan önce 1 tanesinin bedavaya denk geldiğini gördüm. DR'nin de kendi kampanyası varmış. Yanına 2 tane 3 liralık manga alıp toplam 47 küsür liraya 11 parça anime ve manga ile baya uygun bir alışveriş gerçekleştirdim.


Şu an bende 14 tane anime DVD'si ve 1 tane anime VCD'si var. Bunlar:
Blood The Last Vampire (VCD)
Küçük Cadı Kiki (Kiki's Delivery Service) (DVD)
Komşum Totoro (My Neighbor Totoro) (DVD)
Spirited Away (Ruhların Kaçışı) (DVD)
Büyülü Dalgalar (The Ocean Waves) (DVD)
Shirli Kedi (The Cat Returns) (DVD)
Yüreğinin Sesi (Whisper Of The Heart) (DVD)
Rüzgarlı Vadi (Nausicaa Of The Walley Of The Wind) (DVD)
Gökteki Kale (Laputa Castle In The Sky) (DVD)
Dün Gibi (Only Yesterday) (DVD)
Gök Yüzü Savaşçıları (The Skycrawlers) (DVD)
Yamada Ailesi (My Neighbors the Yamadas) (DVD)
Küçük Deniz Kızı Ponyo (Ponyo on the Cliff by the Sea) (DVD)
Kırmızı Kanatlar (Porco Rosso) (DVD)
Pom Poko (DVD)

Bu anime DVD ve VCD'lerinin hepsi orjinal tabiki. DVD'lerin hepsinde Japonca dil seçeneği ve Türkçe alt yazı seçeneği var. The Skycrawlers haricinde hepsinde Türkçe dublaj seçeneği var. İngilizce izlemediğimden fazla dikkat etmedim ama Ponyo ve The Skycrawlers haricinde hepsinde İngilizce dublaj seçeneğinin de olması lazım. Bu DVD'leri DVD oynatabilen her türlü elektronik aletle izleyebilirsiniz. İster bilgisayarınızda izleyin isterseniz DVD oynatıcı ile televizyonda. VCD'ler tak izle şeklinde çalışıyor ama DVD'leri oynatınca menü geliyor. Bu menüden dili ve alt yazıyı ayarlayarak filmi başlatabilirsiniz. Veya alternatif açılı hikaye taslakları veya orfinal fragmanlar gibi özel seçeneklere ulaşabilirsiniz. PC'de izliyorsanız animeyi izlemeye başladıktan sonra menüye geri dönmeden fare ile sağa tıklayarak dili ve alt yazıyı değiştirebilirsiniz. Eğer DVD almışsanız ve bilgisayarda izlemekte sıkıntı çekiyorsanız yorum atmanız durumunda ayrıntılı olarak bilgisayarda nasıl izlenebileceğini anlatan bir yazı yazabilirim.


Anime DVD'lerini ve VCD'lerini DVD ve VCD satan internet sitelerinden ve yine DVD ve VCD de satan büyük marketlerden bulabilirsiniz. Sadece DVD ve VCD satan bir dükkana hiç girmediğim için var mıdır bilmiyorum. Orjinal DVD, VCD satıyorlar mı onu bile bilmiyorum. Fiyat olarak VCD için 3 DVD için 5 lira gayet makul fiyatlardır. 10 Liranın üzerine DVD, 5 liranın üzerine VCD almanızı önermem. Ayrıca VCD almanızı da önermem. Çünkü DVD hem daha uzun ömürlüdür hem de farklı ses ve alt yazı seçenekleri vardır. VCD alacağınıza bir kaç lira daha üzerine koyup aynı animenin DVD'sini alın.

1 yorum: