17 Nisan 2016 Pazar

Only Webtoon

Yaklaşık bir yıl önce çevirmenlik, editörlük ve co-adminlik yaptığım Aniourya Fansub ne yazıkki kapandı. Ama ben orada vakit buldukça tek başıma çevirip editlediğim Useful Good-for-Nothing isimli webtoonu çevirmeye devam etmek istediğimden dolayı tek başıma bir blog açarak çeviriye devam etme kararı aldım. Bu nedenle Only Webtoon'u kurdum.

Hiç bir zaman bir sürü çevirmen ve editörle kalabalık bir çeviri topluluğunu yönetmek gibi bir düşüncem olmadı. Zaten nerede çokluk orada b.kluk demiş atalarımız. Bu yüzden sadece bana çeviride veya editlemede az da olsa yardım edecek kişiler arıyordum. Bu arayışım bir kaç ay önce gerçekleşti ve bir çevirmen arkadaşımız Only Webtoon'a katılarak yardım etmeye başladı. O da benim gibi çeviri işini yavaştan aldığından ve benim bu bir kaç aylık süre de çeviri namına bir şey yapmamamdan ötürü uzun süredir inaktif bir görünüm çiziyorduk. Ama bir kaç gün önce çevirmen arkadaş bana çevirdiği bölümü attı. Ben de o bölümden bir önceki bölümü çevirmiştim. Hali hazırda çevirisi elimde bulunana 2 bölümü editlemeye başladım bende. Yakın bir zamanda tekrardan aktif olacağız.

Projelerimiz:

Webtoon:
Useful Good-for-Nothing

Web Novel:
Noblesse S (Çevirisi durdu)

Geçtiğimiz yaz light novel okumayı alışkanlık haline getirmiştim. Günde ortalama 2 cilt light novel okuyordum. Türkiye'de daha yeni yeni light novellar çevrilmeye başladığından benim de Türk light novel okuruna bir katkım olsun diye light novel çevirmeye başladım. Ayrıca o sıralar bilgisayarım bozuk olduğundan webtoon editliyemiyordum bu yüzden sadece yazıdan oluşan light novel'a giriş yapmak için iyi bir fırsat doğmuştu. Ama hüsranla sonuçlandı. Çevirmek için seçtiğim Noblesse S'in dili çok ağırdı bu yüzden ilk bölümünün %10'unu ilk günkü aşkla çevirdim ama gerisini getiremedim.

Blog Adresi: http://onlywebtoon.blogspot.com.tr/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder