16 Nisan 2016 Cumartesi

League of Legends'ın Zararları

League of Legends, genç, yetişkin bir çok kişinin oynadığı bir oyun. Ben de yıllardır League of Legends oynuyorum. Ama bir çok defa oynamayı bırakıp tekrar başladım. Oyuna her defasında tekrardan başlamamın nedeni çevremde League of Legends oynayan bir sürü insanın olması. Hadi gel birlikte bir kaç oyun atak deyince bu insanlar kıramıyorum haliyle. Zaten League of Legends arkadaşlarınla oynayınca daha zevkli olan bir oyun. Özellikle de aynı odada 5 kişi birlikte oynuyorsanız.


Bu yazıyı yazmak amacım zaman zaman League of Legends oynamayı bırakmamın nedenlerini anlatmak. Bilgisayar oyunlarının asıl amacı boş vakitlerinizi öldürmektir. Boş vakit dediğimiz kavram tamamen bizim oluşturduğumuz bir kavramdır. Boş vakit diye bir şey yoktur aslında. Harcanan zaman geri gelmez. Harcadığımız bu değerli zamanı oyun oynamak yerine çok daha iyi bir şekilde değerlendirebiliriz. Nasıl değerlendireceğiniz tamamen size kalmış. Yani kısaca League of Legends'in en büyük zararı zamanımızın boşa harcanması. İşten veya okuldan sonra günde bir bölümden bir şey olmaz diye düşünmeyin. Çünkü League of Legends tarzı oyunlarda bu düşünceyle bir oyun attıktan sonra gerisi çorap söküğü gibi geliyor. Özellikle ilk oyunu kaybettiyseniz kazanana kadar oynayayım bırakacağım diyorsunuz. Kazandığınız zaman ise bu oyun çok iyiydi bir oyun daha atıyım bari diye düşünüyorsunuz. Ve bu böyle sürüp gidiyor. Taki saate bakıp da saatlerinizi oyunda boşa harcadığınızı fark edene kadar. En azından benim başıma bunlar geliyordu. Ayrıca zamanımı nasıl değerlendireceğimi planlarken fark ettim ki League of Legends oynamaktan daha iyi aktivitelerle zamanımı değerlendirebilecekken amaçsızca League of Legends oynuyorum.

League of Legends'in bir diğer kötü yanı da takım çalışması temelli olduğu için ve biz Türklerin takım çalışmasından anlamadığı için oluşan sinir, stres. Bu bende çok fazla yok. Ama bir arkadaşım League of Legends oynarken ettiği küfürler karşı ki apartmandan duyulur. O derece sinirleniyor yani. Bir oyun için bu kadar sinirlenmeye ve stres yapmaya değer mi? Değmez tabi ki.

Başka zararları da olabilir ama League of Legends ve benzeri oyunlardaki en büyük zararlar zamanınızın boşa gitmesi ve yaptığınız sinir strestir. Özellikle yaşı küçük olan kişiler başta olmak üzere her kesin bir an önce League of Legends oynayarak geçirdiği zamanı minimize etmesini yapamıyorlarsa League of Legends oynamayı bırakmalarını tavsiye ederim.

2 yorum:

  1. Gerçekten çok iyi bir yazı bende bırakmaya çalışıyorum ama ne yazık ki yapamadım onun yerine günde 4 5 saat oynacağıma 1 saat oynuyorum bu şekilde bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Çünkü 1 saat oynuyorsan 1 bölümü 40 dk olan bir oyunı fazla önemsemiyorsun demektir.

    YanıtlaSil