21 Nisan 2016 Perşembe

Gold Farming Nedir? Nasıl Yapılır?

Gold farming, Türkçede altın çiftçiliği demektir. Ve MMORPG türü online oyunlarda para biriktirerek bu parayı gerçek para karşılığı başka insanlara satmak demektir. Gold farming her oyunda yasaktır. Ama dünya genelinde bir çok oyunda yapıldığı bilinmektedir. Çin ve Güneydoğu Asya ülkeleri başta olmak üzere dünya genelinde yapılmaktadır. Ülkemizde de bir kaç oyunun parasının gerçek para karşılığı satıldığı herkes tarafından bilinen bir gerçektir.


Ülkemizde uzun yıllardır Knight Online, Metin 2 ve Silkroad Online da gold farming yapılmaktadır. Hatta bu oyunları oynayan oyuncularda "Eğer oyuna para yatırmazsam hiç zevki çıkmaz" düşüncesi hakimdir. Bu oyunların ortak yanları çok fazla kişinin oynaması ve oyunun içerisindeki item düzeylerinin yüksek olmasıdır. Bu yüzden para karşılığı oyun parası almak isteyen ve satmak isteyen kişiler doğal olarak türemiştir. Oyun parası kasarak ev geçindiren kişilerin varlığı da bir gerçektir.

Gold farming bir değişik versiyonu da para kasma amacı gütmeden oyundaki karakterinizi geliştirmek sonra ise oyunu bıraktığınız zaman veya daha iyi bir eşyaya sahip olduğunuz zaman eşyalarınızı satmaktır. Ayrıca eskisi kadar olmasa da hala daha yüksek seviyeli karakterlerin alıcısı vardır. Bu yöntemlerle de para kazanmak mümkündür.

Gold farming yapabilmek için ilk başta ihtiyacınız olan iki şey var. İlki gold farming yapmaya uygun yani çok kişinin oynadığı ve parasına isteğin olduğu bir oyun belirlemek. İkincisi ise o oyunun kurdu olmak. Çünkü oyunu herkes oynar ama hangi paranın en iyi kasıldığı yöntemleri, slotları bilmeden ve levelinizi ve itemlerinizi az da olsa geliştirmeden gold farming yapmanız düşünülemez. Sonra ise kafanızdan gold farming'i nasıl yapacağınızın planını yaparak oyun parası kazanmaya başlayabilirsiniz.

Türkiye'de gold farming yapılan en bilindik oyunlarda yapanların nasıl yaptığına bakacak olursak:
Metin 2'de hile ile herkes az miktarda da olsa gold farming yaparak günde bir kaç lira kazanabilir. Knight Online'da şu an gold farming yapmanın en iyi yolu pazar yapmaktır. Çünkü Knight Online'da iki çeşit pazar türü vardır. Bunlar alım pazarı ve satım pazarı. Bu uygulama ticaret ile para kasmak için biçilmiş kaftandır. Alım pazarı kurarak ucuza çabuk satılan itemler alarak satım pazarıyla satarak zahmetsiz para kazanabilirsiniz. (Not: Knight'ın şu anki durumunu bilmiyorum) Silkroad Online'da da yine hile ile güzel paralar kazanılabildiğini duydum. Bunun için 32 client açabilecek iyi bir bilgisayarınızın olması ve paralı hile almanız lazımmış.

Ben önceden bir kaç kere gold farming yapmayı denedim. Gold farming göründüğü kadar kolay bir iş değil. İlk başta Knight Online oynarken paraya ihtiyacım olduğunda chardaki itemleri arkadaşlarıma para ile satıyordum. Bir kere de online oyun parası alan ve satan bir siteye biriktirdiğim paraları sattım. Çok az miktarda para biriktire bilmiştim (20 Lira kadar). Geçen sene tekrardan Knight'ta gold farming yapmaya başladım. Tekrardan 20 Lira tutarında para biriktirmiştim ki hile kullanmama rağmen hile kullanmak suçundan banlandım. Ticket atmak istedim haliyle. Lakin ticket atmak için oyuna para yüklemek lazımmış. Böyle akıl almaz bir müşteri ilişkileri olduğu için kızarak şansımı Metin 2'de denemeye karar verdim. Metin 2 Knight'ın aksine özgürlüklerin bol olduğu bir oyun olduğu için bir sürü karakter açtım. Ve tabi ki hile kullanarak aynı anda 2 karakterle yang kasmaya başladım. Metin 2'de de 20 Lira kazandıktan sonra onu da bıraktım. Çünkü durmadan karakter ölmüş mü kalmış mı diye bakmaktan sıkıldım. Şu anda hiç bir oyunda gold farming yapmıyorum. Bu yazıda sizlere gold farmingi ve ülkemizdeki gold farming yöntemlerini kendi tecrübelerimi de katarak anlatmak istedim. Umarım beğenmişsinizdir.

1 yorum: