23 Nisan 2016 Cumartesi

Che Guevara Manga


Yazar: Kiyoshi Konno
Çizer: Chie Shimano
Yayın Evi: Galata Yayıncılık
Tür: Biyografi, Manga, Çizgi Roman, Tarihi
Bölüm Sayısı: 5
Sayfa Sayısı: 190
Fiyat: 3 TL (İnternette) 12.50 TL (Etiket Fiyatı). Ben internetten aldım. Yanında baya bir şey aldığım için ve bir kampanya sayesinde bana 2 TL'den de ucuza denk geldi.

İnceleme ve Düşüncelerim:
Adın da anlaşılacağı üzere ünlü devrimci Che Guevara'nın hayatını anlatan bir biyografik bir manga. Mangayı okurken tarihi bir belgesel izlemiş gibi oluyorsunuz. Che Guevara'nın başından geçen önemli olaylar mangada canlandırılmış ve çizilmeyen olaylar yazı ile anlatılmış. Bazı sayfalarda yazı yoğunluğu bu yüzden çok fazla. Bu manganın en kötü yanı da bu. Çok fazla yazı olan sayfalar okuyanı mangadan soğutabiliyor. Almayı düşünenler nasıl bir manga olduğunu buradan ilk sayfalarını okuyarak görebilir.

Manganın ebatları büyük. Hatta bu zamana kadar aldığım en büyük manga bu. Ama basıldığı kağıdın kalitesi düşük ve ince. Çizimleri fazla göze hitap eden cinsten değil. Ayrıca manga sadece çizimden oluşmuyor bölüm aralarında Che Guevara'nın resimleri de var.


Almak isteyenlere iki önemli tavsiyem var. Bu manga Che Guevara'nın hayatını detayına girmeden anlatan bir manga. O yüzden "Şurayı atlamış burayı atlamışlar o yüzden beğenmedim" şeklinde düşünebilirsiniz. Bu yüzden benim gibi önceden Che Guevara hakkında kitaplar okumuş, belgeseller izlemişseniz bu manga size bilgi bakımından bir şey katmayacaktır. Zaten bu manganın çizilme amacı da Che Guevara'nın başından geçenler hakkında size bilgi vermek. İkinci önemli olay yukarı da fiyatını yazarken 2 farklı fiyat yazdım ve parantez içinde nereden alınırsa ne kadara alınabileceğini belirttim. Yine de bunu açma gereği duyuyorum. Kitap satan internet sitelerinde bu manga en fazla 3 liradan satılıyor. Ama arka kapağında fiyatının 12.50 lira olduğu yazılmış. Bu yüzden ben de internette 3 lira kitapçıda 12.50 lira çıkarımını yaptım. Bu yüzden dikkatli olun. "3 Liraya manga var dediler geldik 12.50 lira bayıldık gittik" demeyin sonra. 3 Liraya manga kaçmaz bence (üstelik bir sürü site de 2 ile 3 lira arası bir fiyata satılıyor). Bu yüzden kesinlikle almanızı tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder