24 Nisan 2016 Pazar

Mahatma Gandhi Manga

Yazar: Kazuki Ebine
Çizer: Kazuki Ebine
Yayın Evi: Galata Yayıncılık
Tür: Biyografi, Manga, Çizgi Roman, Tarihi
Sayfa Sayısı: 198
Fiyat: 3 TL (İnternette) 12.50 TL (Etiket Fiyatı). Ben internetten aldım. Yanında baya bir şey aldığım için ve bir kampanya sayesinde bana 2 TL'den de ucuza denk geldi.

İnceleme ve Düşüncelerim:
Adın da anlaşılacağı üzere Hindistan Bağımsızlık Hareketi'nin lideri Mahatma Gandhi'nin hayatını anlatan biyografik bir manga. Mangayı okurken tarihi bir belgesel izlemiş gibi oluyorsunuz. Mahatma Gandhi'nin başından geçen önemli olaylar mangada güzel bir şekilde canlandırılmış. Daha önce tanıttığım Che Guevera'nın mangasıyla aynı yayın evinden çıkma bir manga ve benzer özelliklere sahip. Almayı düşünenler nasıl bir manga olduğunu buradan ilk sayfalarını okuyarak görebilir.

Manganın ebatları büyük. Hatta bu zamana kadar aldığım en büyük manga bu. Ama basıldığı kağıdın kalitesi düşük ve ince. Çizimleri fazla göze hitap eden cinsten değil. Ayrıca manga sadece çizimden oluşmuyor bölüm aralarında Mahatma Gandhi'nin resimleri de var.


Almak isteyenlere iki önemli tavsiyem var. Bu manga Mahatma Gandhi'nin hayatını detayına girmeden anlatan bir manga. O yüzden "Şurayı atlamış burayı atlamışlar o yüzden beğenmedim" şeklinde düşünebilirsiniz. Bu yüzden daha önceden Mahatma Gandhi'yi ayrıntılı bir şekilde tanıyorsanız hoşunuza gitmeyebilir. Çünkü bu manganın çizilme amacı da Mahatma Gandhi'nin başından geçenler hakkında size yüzeysel bilgi vermek. İkinci önemli olay yukarı da fiyatını yazarken 2 farklı fiyat yazdım ve parantez içinde nereden alınırsa ne kadara alınabileceğini belirttim. Yine de bunu açma gereği duyuyorum. Kitap satan internet sitelerinde bu manga en fazla 3 liradan satılıyor. Ama arka kapağında fiyatının 12.50 lira olduğu yazılmış. Bu yüzden ben de internette 3 lira kitapçıda 12.50 lira çıkarımını yaptım. Bu yüzden dikkatli olun. "3 Liraya manga var dediler geldik 12.50 lira bayıldık gittik" demeyin sonra. 3 Liraya manga kaçmaz bence (üstelik bir sürü site de 2 ile 3 lira arası bir fiyata satılıyor). Bu yüzden kesinlikle almanızı tavsiye ederim.

Gördüğünüz üzere Chr Guevera'nın mangasıyla hemen hemen aynı şeyleri yazmış oldum. Çünkü iki manga da birbirlerine çok benziyor. Bu yüzden arasındaki farklılıkları anlatma ve bu iki mangayı karşılaştırma gereği duydum. Mahatma Gandhi'yi Che Guevara'dan daha çok sevdim. Kişilik veya yaptıkları yönünden değil mangaları karşılaştırınca. Bunun nedeninin Che Guevara hakkında önceden bir çok kitap okuyup, belgesel seyretmeme bağlamıştım ilk başta. Ama sonradan tarafsız bir şekilde düşünerek şu sonuca vardım: Che Guevara'da anlatımda yazıdan gereğinden çok fazla faydalanmıştı ama Mahatma Gandhi tam bir çizgi roman gibiydi. Ama çizim yönünden Che Guevera çok daha iyi bir manga. Biliyorum ki bir çoğunuz Gandhi hakkında fazla bir bilgiye sahip değilsiniz. Sadece adını, Hindistan'ın bağımsızlığını kazanmasında önemli rolü olduğunu ve savaşmadan Hindistan'a bu bağımsızlığını elde ettirdiği haricinde bir şey bilmeyen birinin kesinlikle okuması gereken bir manga.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder