18 Haziran 2016 Cumartesi

Visual Kei Grupları Top 5'im

Visual Kei, kısaca 1980'lerde ortaya çıkmış görsel stil anlamına gelen Japon Rock ve Metal akımıdır. Kostüm ve makyajları oldukça sıra dışıdır. Genellikle de kadınsıdır. Bu akımın biraz içine girdiğinizde göreceksiniz ki neredeyse bütün visual kei grupları erkeklerden oluşur. Ama arada sırada kızlardan oluşan visual kei grupları da vardır. Mesela Exist†Trace tamamen kızlardan oluşmaktadır. Kliplerini izleyenler "Bu travesti kılıklı adamları dinleyenin taa ..... " diye saydırmaya başlayabilir haklı olarak. Ama görünüşlerinin yanında müzik tarzları da sıra dışıdır. Benim de bu tür grupları dinlememdeki ana etken bu. Yine de illa da visual kei diye yanıp tutuşmuyorum. Çoğu visual kei grubunun üyelerinin dış görünüşlerinden de tiksiniyorum.

5. The Gazette
Dünyada en çok tanınan visual kei grubu şüphesiz The Gazette'dir. Bazı şarkılarından çok nefret etsem de bazı şarkılarını da çok seviyorum. Çok fazla popüler olmaları da bir başka kötü yönleri (benim için). Ortalıkta .... oppa diye dolaşan Kore fanlarından gına geldi zaten bir de bu The Gazette fanlarını görünce deli oluyorum. En çok sevdiğim şarkıları; Filth in the Beauty, Pledge, Cassis, Remember the Urge, Red...

4. Sel'm (Selim)
Metal tarzı müzikler yapan bir grup. En çok sevdiğim şarkıları: Brave, Shine, Dears

3Mucc
Vokalistin sesi çok hoşuma gidiyor. En çok sevdiğim şarkıları: Nirvana, Saishuu Ressha, Mr. Liar, Ryuusei, Ware Arubeki Basho, Dejavu...

2. Deathgaze
Deathgaze adında da anlaşılacağı üzere sert bir müzik anlayışları var. Genel olarak şarkılarının hepisini seviyorum. En kötü şarkıları bile dinlemeye değecek kalitede bana göre. Bu grubun en çok sevdiğim şarkıları: The Underworld, Dead Blaze, Ring the Death Knell, Useless Sun, Sorrow, Abyss, Allure, Dearest, Amends

1. Deluhi
2011 Yılında dağılmış olan bir grup. İlk başlarda bu grubu sevmemin sebebi gitaristleri Leda idi. Ama sonradan anladım ki grubun en önemli üyesi Leda ve diğer üyeler Leda'yı mükemmel bir şekilde tamamlıyor. Ama ne yazık ki grup 2011'de dağıldı. Leda şimdi Babymetal isimli bir pop grubunun arkasında maske takarak gitar çalıyor. Nereden nereye. Babymetal'in arkasında çalan diğer kişiler de Leda gibi ünlü ve dağılmış grupların elemanları. Bir daha Deluhi gibi bir Japon grubu ne zaman görürüz Allah bilir.
Bu grubun en sevdiğim şarkılarını yazmayacağım çünkü şarkılarının neredeyse hepsi çok güzel.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder