10 Haziran 2016 Cuma

Sihirli Lamba 1. Bölüm Hikayesi

Wolftoon'da her hafta yayınladığım, karikatür, webtoon vb. şeyleri nasıl yaptığım, yaparken ne zorluklarla karşılaştığımı vs. yazmaya karar verdim. Bu tarz yazıların başlığı da bu yazı da olduğu gibi .......'in hikayesi şeklinde olacak.

Sihirli Lamba'nın 1. bölümünü Wolftoon'dan okuyabilirsiniz. Bu karikatürü veya webtoonu artık ne derseniz bu halde çizmeyi düşünene kadar kafamdaki düşünce bir çok kere değişti. İlk başta Tamen de Gushi ve 19 Tian gibi her bölümü 5-10 panellik bir şey çizmeyi düşündüm. Düşündüm taşındım ama aklıma doğru düzgün bir şey gelmedi. Ta ki bir kaç tane karikatüre bakana kadar. Aklıma benzer bir formatı karikatürle oluşturmak geldi. Ülkemizde çizgi roman ile karikatür arası şeyler genellikle Fransız-Belçika çizgi romanları gibi koca bir sayfaya bir sürü panel sığdırılarak yapılıyor. Ama ben bunu Kore webtoonları gibi uzun tek şerit halinde çizersem nasıl olur diye düşündüm. Senaryoyu yazdım. Senaryo aşamasında iken 2 şey bölümden oluşuyordu ve her bölümde 2 panel vardı. Aslında uzak doğu çizim tarzıyla (anime-manga) çizmeyi düşünmemiştim. Normal/klasik Türk karikatür tarzında çizmeyi düşünüyordum. Referans oluşturabilecek bir sürü karikatürü açtım ve kafamda nasıl bir şey çizeceğim canlandı. Ama taslağı çizmeye başladıktan 2 dakika sonra kalemi bırakıp çizdiklerimi sildim. Referans aldığım şeylerden daha iyi çizmeme rağmen çizdiğim şeyler hiç hoşuma gitmedi. O zaman fark ettim ki karikatür tarzıyla isteyen her kes bir şeyler çizebilir ve zaten çiziyorlar. Benim buna bir şeyler katmam lazımdı. İşte o zaman çok klasik ve önceden başkaları tarafından da çokça denenmiş bir şey aklıma geldi. Karikatür ile Uzak Doğu çizimini birleştirmek. Daha doğrusu karikatür formatında uzak doğu çizim tarzıyla çizilmiş bir şey ortaya çıkarmak. Hemen bu şekilde çizmeye başladım.

Büyük bir yanlış yaptığımı ilk bölüm bitince farkına vardım. İlk bölümün taslağı bittiği gibi hemen asıl çizime geçmiştim. Ama çizimi tamamen bitirdiğimde fark ettim ki karakterler klasik karikatürlerin bir çoğunda olduğu gibi direk okuyucuya bakıyor. Halbuki bu gibi bir durumda karakterler 3/4'lük birbirlerine dönmüş olarak görünmesi daha mantıklı olurdu. Sonraki bölümlerde bu hatayı düzelttim ama bu ilk bölüm böyle kaldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder