18 Aralık 2018 Salı

Spora Başladım

Bir kaç gündür düzenli olarak her gün 10 dakika filan spor yapıyorum. Spor demişsem öyle kendimi fazla zorlamadan.

Bedenimi tasfir edecek olursam tek kelime ile cılız. Çok zayıfım. Ve kemiklerimde küçük. Güç bakımından en çok sıkıntı çektiğim kas grubu kol kaslarım. Çok fazla yürüyüş yaptığım için bacak kaslarım idare eder. Ama ağır şeyleri kaldırırken çok sıkıntı çekiyorum.

Mesela geçen hafta bir kaç tane şınav çekeyim dedim, çekemedim. Kollarım titremeye başladı. Çok zorlandığımı farkedince bıraktım. Mekikte daha iyiyim. Hiç ara vermeden kolayca 15 tane mekik çektim. Balfiks çekmeyi denemedim. Çünkü çocukken de çekemiyordum. Şu halimle balfiks çekmem imkansız.

Şimdi ben neden spor yapıyorum?
1- Mesleğimi daha iri yapabilmek için.
Destek personeli olarak sözleşmeli memur alımını kazandım. İşimde az da olsa kas gücü de gerekli.
2- Daha sağlıkla bir yaşam için.
"Her şeyin başı sağlık" diye çok güzel bir atasözümüz var.
3- Çocukluğumdaki halime dönmek istiyorum.
Bu madde aslında sağlık ile çok yakından ilgili bir madde. Çocukken bir çok şeyi hiç zorlanmadan yapardım. Mesela maymun gibi ağaca tırmanıp ağaçtan ağaca atlayabilirdim (tabii bu abartı). Çocukluk zamanlarıma az da olsa geri dönmek istiyorum.
4- Hayatta güçsüz olduğum için geri kalmak istemiyorum.
5- Daha iyi bir fiziksel görünüşe sahip olmak.
Aşırı zayıflık da göze kötü görünüyor.
vb. vb. vb. Aklıma gele bir kaç neden bunlar.

Spor olarak ne yapıyorum?
1- Mekik
15 mekik ile başladım her gün 1'er 1'er artırıyorum çektiğim mekik sayısını.
2- Şınav
Yukarıda yazdığım gibi normal şınav çekemiyorum. Ben de internette biraz araştırma yaptım ve şınav çekemeyen benim gibi çok kişinin olduğunu ve bu kişilerin şınav çekebilmeleri için daha kolay hareketlerden başlamaları gerektiğini anlatan bir kaç videoya denk geldim. Bu videolar çok işime yaradı. Şu an düz duvarda düşey olarak şınav çekiyorum. 100'e yakın çekince kol kaslarımda yanma oluyor. Bu hareketi bir kaç hafta yaptıktan sonra başka şınav benzeri hareketlere geçiceğim.
3- Yürüyüş
Normalde çok yürüyen biriyim zaten. Bu özelliğimi koruyacağım. Günde ortalama bazen 15 bazen 10 bazen de 5 kilometre yol yürüyorum.
4- Esneme hareketleri
Çocukluğumuzda beden eğitimi derslerinde yaptığımız esneme hareketleri ile bedenimin eklemlerinin hareket etmesini sağlıyorum.

Böyle böyle günde 5 ile 25 dakika arası bir zamanımı spor yaparak geçiriyorum. Yaptığım sporun sonuçlarını almaya başlayınca bir daha yazı yazabilirim.

1 yorum:

  1. Do you realize there is a 12 word phrase you can tell your man... that will induce deep emotions of love and impulsive attractiveness for you buried within his heart?

    That's because deep inside these 12 words is a "secret signal" that triggers a man's impulse to love, look after and look after you with all his heart...

    12 Words That Trigger A Man's Love Instinct

    This impulse is so hardwired into a man's brain that it will make him try better than before to build your relationship stronger.

    Matter of fact, triggering this mighty impulse is absolutely essential to having the best ever relationship with your man that as soon as you send your man one of the "Secret Signals"...

    ...You will immediately find him expose his heart and soul to you in such a way he never expressed before and he will see you as the one and only woman in the universe who has ever truly appealed to him.

    YanıtlaSil