15 Aralık 2018 Cumartesi

2018/2 Ortaöğretim KPSS Merkezi Atama Değerlendirmem (Düz Lise Mezunları İçin)

2018/2 Ortaöğretim KPSS Merkezi Ataması'nı değerlendiriceğim bu yazıda sadece 2001 kodu (herhangi bir liseden mezun olmak) ile alım yapan kadrolar üzerinde duracağım. Önce hemen 2001 koduna ayrılan kadroları yazıyım.

KURUM                                                           => KADRO UNVANI => İL / İLÇE                  => ADET => ÖZEL.
Manisa Celal Bayar Üniversitesi                      => HİZMETLİ            => Manisa / Tüm İlçeler => 1           => 
Ordu Üniversitesi                                              => KALORİFERCİ     => Ordu / Akkuş             => 1         => Bkn.1
Türkiye Vagon Sanayi A.Ş. Genel Müdürlüğü => ŞOFÖR                   => Sakarya                      => 1         => Bkn. 2

Bkn.1: 
M.E.B.'Dan Onaylı Doğalgaz Kalorifer Ateşçiliği Sertifikası Sahibi olmak.
M.E.B.'Dan Onaylı Kalorifer Ateşçiliği Sertifikası Sahibi olmak.
3308 Sayılı Kanuna Göre Kalorifercilik Dalında Ustalık Belgesine Sahip olmak.
3308 Sayılı Kanuna Göre Kalorifercilik Dalında Kalfalık Belgesine Sahip olmak.
(Bakınız Başvurma Özel Şartları Bölümü Kaloriferci).

Bkn. 2:
D sınıfı sürücü belgesine sahip olmak.

Toplam 3 kişi alınıyor. Sadece 1 kadro hiç bir belge vb. istemiyor. 1 Kadro Kalorifercilik belgesi veya ustalık / kalfalık belgesi veya meslek lisesinde ilgili derslerin görülmesini istiyor. 1 Kadro ise D sınıfı sürücü belgesi (Eskinin E sınıfı. Otobüs ehliyeti) istiyor.

Son yılların en kötü alımı. Hiç bir belgesi olmayan biri sadece Hizmetli kadrosunu tercih edebilecek. Memurlar. Net forumunda bu alımlar hakkında şöyle bir yorum yazmıştım:
"1 tane hiç bir belgesi olmayan
1 tane Kalorifercilik belgesi olan
1 tane D sınıfı sürücü belgesi olan

2016-2018 arasındaki hiç bir alım bu kadar kötü değildi (2001'ciler açısından). İyiki sözleşmeli alım sınavını kazandım ve ortaöğretim KPSS'ye değil de Önlisans KPSS'ye girdim. Mezun olduğum bölümden 1 kişi bile almasalar da hiç olmazsa 3001'e açılan kadro 2001'den daha fazla. Önlisans genellikle GİH, ortaöğretim YH. Başvurulabilecek sözleşmeli alım önlisans mezunları için daha fazla. Bence benim gibi düz lise mezunları 2019'da açıköğretimden bir önlisans bölümüne kayıt olup 2020 yılında önlisans KPSS'ye girsin."

Olan oldu artık. Bundan sonra yapılacak en iyi şey bedava olduğu için sadece Hizmetli kadrosunu yazsanız bile tercih yapmak. Geleceğe umutsuz bakmayın. 2017/1 alımlarında 100'den fazla 2001 kodula memur alındı. Belki 2019/1'de de aynı şekilde olur. Bundan sonra sizin yapabileceğiniz 2. şey işinize lazım olabilecek Halk Eğitim Merkezi kurslarına katılıp belgeleri almak. 3.'sü sözleşmeli alımları takip etmek. Özellikle Adalet Bakanlığına bağlı kurumlar çok fazla alım yapıyor. Şimdilik aklıma gelenler bunlar.

KPSS Düz Lise Mezunları Rehberi tam hızıyla devam edecek. Siz de merak ettiğiniz şeyleri yorumlarınızda belirtirseniz ben de bir sonraki yazımda o konu üzerinde dururum. Bundan sonraki konum büyük ihtimalle atamanızı kolaylaştıracak Halk Eğitim Merkezi belgeleri olur. Görüşmek üzere, bir an önce atanmanız dileğiyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder