20 Aralık 2018 Perşembe

Cem Seymen

Cem Seymen CNN Türk kanalının ekonomi departmanında çalışan bir televizyoncu, sunucu, programcı. Cem Seymen'i sıradan bir ekonomi medyası çalışanından ayıran en büyük özelliği, tarım ve teknolojiye önem vermesi ve programlarında gençleri ve genç kalanları hedef alması.

Cem Seymen'i ilk kez lisedeyken; 2006 veya 2007 yılında İş Seyehati ismindeki programı sayesinde tanıdım. O zamanlar ben bir lise öğrencisiydim. Cem bey Tayland'a gitmişti. Konuşmaları benim için fazla bir anlam ifade etmiyordu ama programın isminin "İş Seyehati" olması ilgimi çekmişti ve izlemeye devam ettim. Programın sonunda Cem Seymen: "Öğrenciler..." diye sözüne başladı ve umut aşılayan cümleler ağzından dökülmeye başladı. Konuşmanın konusu: Mezun olduktan sonra boş durulmaması ve her kapının aralanması yönündeydi. Ve Tayland'da çalışabilmek için yapılabilecek bir kaç şeyden daha bahsetmişti. Program bittiğinde içimden "keşke daha fazla izleyebilseydim" düşüncesi oluşmuştu.

Ama gel zaman git zaman bu programı da Cem Seymen'i de unuttum. Yıllar sonra televizyonda Cem Seymen Tayvan'da isminde başka bir programına denk geldim. Ama annem ve babam hemen kanalı değiştirerek izletmedi. Tabii bu kez bilgisayar ve internete sahip olduğum için sonradan bütün bölümleri izledim ve Cem Seymen'in diğer programlarını da izlemeye başladım.

Bir çok kişi Cem Seymen'in hep aynı şeyleri söylemesinden sıkılabilir ve bu adam hep aynı şeyleri söylüyor diye düşünebilir. Açıkcası ben de bazen böyle düşünüyorum. Mesela tarım üzerinde çok fazla duruyor. İnsanı tarım konusunda iş yapma, bir girişimde bulunma konusunda gaza da getiriyor. Ama benim tarımda bir girişimde bulunma şansım çok az. Çünkü Türkiye'de çok maliyetli bir sektör tarım. Özellikle daha önce tarım alanında hiç çalışmamış biri için çok riskli bir sektör. Teknoloji, bilgi toplumu gibi konulara daha fazla yönelse benim açımdan daha iyi olur.

Cem Seymen'in benim üzerimdeki etkisi büyük. Mesela Web Tasarımı ve Kodlama bölümünü seçmemin en büyük nedenlerinden biri Cem Seymen'in programları sayesinde geleceğin bilişim teknolojilerinde, yazılımda, kodlamada olduğunu anlamamdı. Kayıdımı yaptırmadan iki hafta önceye kadar Fotoğrafçılık ve Kameramanlık bölümüne kayıt olmayı düşünürken bir anda fikrimi değiştirerek Web Tasarımı ve Kodlama bölümüne kayıt oldum. Üç hafta sonra üçüncü dönem bitecek ve ben web tasarımı ve kodlama bölümüne kayıt olduğuma hiç pişman olmadım. Sadece bir kaç kere KPSS'de daha fazla avantaj sağladığı ve Yönetim Bilişim Sistemleri'ne DGS ile dikey geçiş yapılabilme olanağı yüzünden Bilgi Yöentimi bölümüne mi kayıt olsaydım diye düşündüm. Web Tasarımı ve Kodlama Bölümü benim için ilk adım oldu. Şu an hem Web Tasarımı ve Kodlama Bölümünü hem de Bilgisayar Mühendisliği bölümünü okuyorum.

Cem Seymen'in beni etkilediği bir başka mesele ise yurtdışı seyehati. Bir kere Cem Seymen Amerika'ya nasıl gittiğini ve orada yaşadığı şeyleri anlatıyordu ve ekliyordu: "Ne yaparsanız yapın kesinlikle yurtdışına çıkın, gezin." Cem Seymen'in o konuşması beni çok motive etti. Tek başına bu durum etkili olmasa da kafamdaki ilk kıvılcımlar Cem Seymen sayesinde oluştu.

Aslında Cem Seymen beni bunlardan daha çok konu da etkiledi ama yazının daha fazla uzamasını istemiyorum. Aslında bu yazıya başlarken seçmece 10 cem seymen videosu şeklinde bir yazı hazırlamayı planlıyordum. Videoları eklemeden biraz Cem Seymen'i tanıtayım dedim ve bu kadar cümle klavyemden dökülünce yazının ismini değiştirdim.

Herkese Cem Seymen'i bir kere bile olsa dinlemesini, izlemesini tavsiye ederim.
Cem Seymen'nin YouTube kanalı: https://www.youtube.com/channel/UCvUt652_naBFlGdb7vfm_ZA

1 yorum:

  1. If you're looking to lose weight then you certainly need to start following this brand new personalized keto diet.

    To create this keto diet, certified nutritionists, fitness trainers, and cooks have united to develop keto meal plans that are productive, suitable, money-efficient, and delicious.

    Since their first launch in January 2019, 1000's of clients have already completely transformed their figure and well-being with the benefits a good keto diet can give.

    Speaking of benefits: in this link, you'll discover eight scientifically-certified ones offered by the keto diet.

    YanıtlaSil