8 Aralık 2018 Cumartesi

Açıköğretim Sınavlarına Nasıl Çalışılır


Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Web Tasarımı ve Kodlama Bölümü 2. sınıf öğrencisiyim. İlk sene aldığım 14 dersten sadece 1 tanesinden kaldım. Size derslerimde çok başarılı olduğumu veya size derslerinizde başarılı olacağınız yöntemler sunacağımı iddia etmiyorum. Sadece derslere en temek şekilde nasıl çalışacağınızı öğreteceğim.

Örgün eğitimde sınavda kaynak hocadır. Hoca isterse matematik dersinde dün gece Beşiktaş'ın maçı kaç kaç bitti diye bile sorabilir. Ama olması gereken hocanın sınavda işledikleri derslerden soru sormasıdır. Açıköğretim sınavlarında da kaynak kitaplardır. Yani örgünde dersi dinleyerek kazanmanız gereken bilgileri açıköğretimde kitap okuyarak kazanırsınız. Kitapta yazmayan bir şey sorulamaz. Ders videoları, özetler, testler gibi kitap haricindeki kaynaklar kitapları desteklemek için üretilmiş materyallerdir.

Bu yüzden sınavlara en iyi çalışma yöntemi ders kitaplarını okumaktır. Açıköğretim ders kitapları ortalama 200-220 sayfa uzunluğunda oluyor. Yani vizeve finalden bir hafta önce okumaya başlayarak bitirmek mümkün değil. En iyisi hergün bir veya iki saatinizi ayırıp açıköğretim kitaplarını okumanız. Kitaplardaki bilgileri ezberlemeye çalışmak boşa vakit kaybı olur. Burada en önemli olan şey anlayarak okumak. Sınav sırasında da aklınızda kalan bilgilerle soruları yorumlayarak her dersten en az 50 alırsınız.

Ben bu zamana kadar bu şekilde ders çalıştım. Derslerin çok iyi değildi. Ama bu zamana kadar sadece 1 dersten kaldım. Ayrıca not ortalamam 3'e yakın. Kaldığım tek dersi de anlayarak okumak için çaba sarf ettim ama anlaması çok zor bir dersti. Ve sarfettiğim çaba yeterli gelmedi. 0.75 puan ile kaldım. Bir yanlış az yapsam finalde, geçiyordum.

1 yorum:

  1. Web Tasarımı ve Kodlama taban puanları 2020 açıklandı. Resmi veriler ışığında önlisans için hazırladığımız Web Tasarımı ve Kodlama başarı sıralaması 2019 ‘da ayrıca iki yıllık Web Tasarımı ve Kodlama bölümü hakkında bilgi vermeye çalışmaktayız. Bunun yanında kontenjanlara da yer veriliyor. https://yksdestek.com/web-tasarimi-ve-kodlama-2-yillik-taban-puanlari/

    YanıtlaSil