5 Mayıs 2016 Perşembe

İngilizce Öğrenmek

Çok uzun zamandır bu ülkeden çekip gitmek istiyordum. Hatta öyle bir gitmekki bir daha geriye dönmemek. İşimi, evimi gittiğim ülkede kurmak. Bu ülkeden ayrılmak istememin nedenlerini yazsam kalın bir kitap olur. O yüzden bu detayı anlatmayacağım. Ama hayat çok acımasız. Yurt dışına gitmek için lazım olan en önemli şey para. Ve şu an cebimde ve hesaplarımda toplam 200 liram var. Bu 200 liranın 150 lirası benim kendi alın terimle kazanıp biriktirdiğim para. Bu 150 liraya hiç dokunmadan kazandıkça üzerine koyarak biriktirmeyi. Ve bir gün gelirde başka bir ülkeye yerleşme hayalini gerçekleştirirsem bu parayı sermaye olarak kullanmayı planlıyorum. Ne demiş atalarımız damlaya damlaya göl olur. Ama her şey para ile bitmiyor. Dil de çok önemli bir faktör. İngilizce ve çok az Japoncadan başka yabancı dilim yok benim. Japon alfabelerinden sadece hiragananın çok azını bildiğimden ve Japonca'nın konuşulduğu tek ülke olan Japonya'da hayat pahalı olduğundan İngilizce konuşulan bir ülkeye yerleşmek var şu an kafamda. Ana dili İngilizce olan ülkeler arasında da bana en cazip gelen ülke Filipinler. 

Hem bu hayalimi gerçekleştirmek için iyi bir adım atmak adına hem de daha çok para kazanabilmem için önemli bir etken olduğundan İngilizcemi geliştirmek için daha çok zaman ayırmaya karar verdim. Türkiye'de hepimizin bildiği gibi daha tam olarak İngilizceye giriş yapılmadan gramerle birlikte bize İngilizceyi öğretmeye çalışıyorlar. Bu da bir geri tepmeye yol açıyor. Bu yüzden Türkiye'de İngilizce eğitimi tam bir rezalete dönüşüyor. Bu yüzden yakın bir zamana kadar gramer fazla bir işe yaramıyor diye düşünüyordum. Taki İngilizce bir şeyler yazma zorunluluğum olana kadar. Ben bu zamana kadar ders haricinde İngilizceyi hep okumakta kullandım. İtiraf etmeliyimki çok da iyi bir İngilizcem yok. Ama okudukça kelime haznem artıyordu. Bu da benim İngilizce biliyorum havalarına girmemi sağlamıştı. Aynı zamanda aklımdaki gramer kurallarını da zamanla unuttum. Yanılmışım. Okuya bilmek önemli bir kabiliyet ama yazmak da en az okumak kadar önemli. Ayrıca yurt dışında yaşamak istiyorsam kendimi tam anlamıyla İngilizce olarak ifade edebilmem lazım.

Tekrardan sıfırdan İngilizce öğrenmeye başlamaya karar verdim. Anadolu lisesinde okumam ve üniversitede hazırlık okumam sebebiyle bir sürü kaliteli kalitesiz İngilizce kitabım var. Ama hepsi ne yazıkki memlekette kaldığı için Google'da "İngilizce dersleri", Online İngilizce dersleri", "Bedava İngilizce dersler" tarzı aramalar yapmak zorunda kaldım. Durum tam bir rezaletti. Bulduğum bir site haricinde hiç birini beğenmedim. Ben en temelden en ileri seviyeye kadar gramer, kelime, okuma, yazma iç içe bir ders arıyordum. Gramerımı geliştirirken diğer alanlarda da kendimi sıfırdan sağlam olarak eğitmek istiyordum. Bulduğum tek işe yarar site Bedava-İngilizce isimli bir siteydi. O site de de başlangıç dersleri çok kapsamlı olmasına rağmen ileriki seviyelerde yetersiz dururdu. Yine de bu siteyi beğendim. Benim gibi tekrardan ve sıfırdan İngilizce öğrenmeye başlayacaklar için tavsiye ederim.

İnternette ders arayışım hemen sona ermedi. Dersten daha önemli bir şeye denk geldim. İngilizce eğitim sitelerinden biri "14 Günde İngilizce" isimli bir yazı dizisi hazırlamış. 14 Yazıdan oluşan bu serinin daha sadece ilk yazısını okudum. Tam anlamıyla müthiş bir yazıydı. İngilizcenin "İ"sinden anlayan herkesin okumasını tavsiye ederim bu yazı dizisini. 14 Günde İngilizce öğretmeyi iddia eden saçma bir dersler topluluğu gibi duruyor isminden. Ama içeriği tam tersi. Kalıplaşmış hiç bir şeyle dil öğrenilemeyeceği ama dil öğrenmenin zor bir şey olmadığı, her kesin İngilizceyi öğrenebileceği ve sorunun bizde değil okullarda ve kurslarda verilen İngilizce eğitimde olduğunu anlatan bir yazı.

Ben bir dilin sadece derslerini okuyarak veya izleyerek, hatta bu dersleri eline kağıt kalem alıp tekrar edip filan öğrenilemeyeceğini düşünüyorum. Bu yüzden İngilizce çalışırken aynı zamanda da İngilizceyi daha çok kullanmaya karar verdim. Özellikle de yazma alanında. Zaten istesem de istemesem de İngilizce yazılar okuyorum. Uygulama alanı olarak Bitcoin Talk forumunu seçtim. Çünkü bu forumda attığım post başı 15 kuruşdan fazla para kazanıyorum. İlerleyen zamanlarda başka forumlara da kayıt olup bir şeyler yazmayı planlıyorum. Yabancı dil öğrenmeye çalışan herkese de öğrendiğiniz yabancı dili bir şekilde kullanmanızı tavsiye ederim. Şimdilik yazacaklarım bu kadar. İlerleyen zamanlarda bu konudaki ciddi tutumum değişmezse deneyimlerimi sizlerle paylaşmaya devam ederim. Sağlıcakla kalın...

1 yorum:

  1. YoBit lets you to claim FREE COINS from over 100 different crypto-currencies, you complete a captcha one time and claim as many as coins you want from the available offers.

    After you make about 20-30 claims, you complete the captcha and keep claiming.

    You can press CLAIM as many times as 50 times per one captcha.

    The coins will held in your account, and you can exchange them to Bitcoins or USD.

    YanıtlaSil