27 Mayıs 2016 Cuma

Web Tasarımı Öğrenmeye Başladım

Yaklaşık 2 hafta önce light novelını okuduğum ve sonrasında animesini de izlediğim NHK ni Youkoso! isimli seriden de etkilenerek hikikomori gibi olan yaşam tarzımı değiştirmek için düşüncelere daldım. İlk olarak isteklerimi ve yapabileceklerimi listeledim. Bu yüzden çizme ve yazma işiyle başladım. Sonrasında da para kazanma şansımın daha çok oldduğu ve her zaman merak ettiğim web tasarıma düzenli olarak vakit harcamaya başladım.

Önceden bilsem de sağlam bir giriş yapmak için HTML ile web tasarıma giriş yaptım. HTML'i öğrenmek için kullandığım kaynak Html Dersleri isimli bir site. Bu sitenin en çok sevdiğim yanı neyin ne işe yaradığını doğru düzgün yazmışlar ve dersleri iyi bir sıraya koymuşlar.

Öğrenmede öğrendiğini yazmanın çok faydalı olduğunu savunan biriyim. O yazdıklarına bir daha bakmayacak olsan bile yazacağın şeyin tamamını ilk başta duyuyorsun veya okuyorsun. Sonra yazacağın şeyi bölüm bölüm okuyorsun ve duyuyorsun. Sonra yazmadan hemen önce bir kaç kelime bir kaç kelime tekrar tekrar ediyorsun. En son yazma eylemini gerçekleştirirken aklından tekrar ediyorsun. Bu sayede öğrenmek istediğin şeyler kafana iyice yerleşmiş oluyor. Ben de bu yüzden bu sitedeki dersleri yazarak tekrar Html öğrenmeye başladım. Her dersin sonunda da öğrendiğim etiketleri not defteri yardımıyla deniyorum. Ayrıca sadece not defterine yazıp .htm uzantılı kaydedip tarayıcıda açarak bir yere varamam düşüncesiyle free bir hosting aldım ve yaptığım web sayfasını buraya atmayı denedim. Sonuç düşündüğüm gibi olmasa da başarılıydı. Web tasarımı konusunda yazacağım bir sonraki yazıda muhtemelen hazırladığım web sitesini sizlerle paylaşacağım (Tabi doğru düzgün bir şey yapabilirsem :D).

Html'ye çalışırken Bilgisayar Mühendisliği okuyan bir arkadaşıma danışarak bundan sonraki yol haritamı da çizdim. Html'ye son noktayı koyduğum zaman CSS sonra da Javascript'i öğreneceğim. Bunları da öğrendikten sonra PHP ve veri tabanına bakacağım.

Html öğrenmek için kullandığım site gerçekten çok iyi anlatmış olsa da bildiği şeyleri başkalarına öğretmenin bilgili insanın sorumluğu olduğunu düşündüğümden bununla ilgili bir yazı dizisi hazırlayabilirim. Tabi böyle bir yazı dizisi hazırlarsam html'nin Blogger'da uygulanması ve sadece html ile oluşturulan bir web sitenin internette yayınlanmasına dayalı olur. Kısaca Html'nin basit uygulamaları.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder