6 Mayıs 2016 Cuma

Türkçe Dublaj Samurai 7

Geçen gün biraz eski günleri yad etme amacıyla Samurai 7'yi tekrar izlemeye başladım. Samurai 7 benim lise yıllarımdan bu yana unatamadığım bir anime. Belki bilenler vardır MTV isimli bir müzik kanalı vardı ve bu kanal haftanın bir günü gece vakti anime yayınlardı. Hatta Anime Forum isimli 3 gencin anime ve mangalar hakkında muhabbet ettiği bir program bile yapmışlardı. Ben de "Anime" sözcüğünü MTV'de duymuştum. Araştırdığımda severek TRT'de izlediğim Studio Ghibli filmlerinin de anime olduğunu öğrendiğimde anime izlemeye başlamış oldum. Ama o zamanlar bilgisayarım yoktu. Bu yüzden MTV, Maxi TV ve TRT'de yayınlanan animeler ve diğer kanallarda çocuk kuşağında batı tarzı çizgi filmlerle birlikte yayınlanan çocuklara yönelik animeler izleyebileceğim yegane animelerdi.

O zamanların kısıtlı imkanlarında MTV'nin yayınladığı animeler en ön plana çıkanlardı. Çünkü yayınladıkları seriler kaliteli animelerdi. Ayrıca bazen Türkçe dublajlı bazen de orjinal dilinde Türkçe alt yazılı yayınlarlardı. MTV'nin animelerinin dublajını çok beğeniyordum. Hatta bir yerde en iyi dizi dublajı ödülü aldığını duymuştur. Aslında bu konu hakkında daha ayrıntılı bilgiler vermem lazım ama bunu ayrı başlık altında yapsam daha iyi olur.

Biz yine konumuza dönelim. Samurai 7 son olarak MTV'de yayınlanırken 6300 telefonumla 10. bölümünün bir kısmını videoya kaydetmiştim. Sonrasında ise bu telefona bir şey olursa çektiğim bu video boşa gitmesin diye yıllar önce bunu Youtube'a yükledim. İşte bu kısa video:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder