27 Nisan 2017 Perşembe

Doğalgaz Kalorifer Ateşçiliği Kursu Deneyimlerim #2 Kursa Katılma Süreci

Daha önce hiç Halk Eğitim Merkezi'nin bir kursuna katılmamıştım. Prosedörün nasıl işlediği hakkında bir bilgim yoktu. Bu yüzden danışma maksadıyla Halk Eğitim Merkezi'ne gittim. "Kalorifercilik kursu var mı?" diye sordum. Var dediler. "Doğalgaz Kalorifer Ateşçiliği değil mi?" diye sordu yetkili bayan. Bana katı, sıvı, gaz hepsi yaradığı için demekki doğalgaz revaçta diye düşünerek "Evet" dedim.

Bundan sonrasını hikaye gibi değilde derlenmiş ve toplanmış şekilde anlatacağım. Bütün Halk Eğitim Merkezleri'nde durum böyle mi işler bilmiyorum. Ama benim başvurduğum halk eğitim merkezinde başvuru süreci şu şekilde işliyor:

1- Nüfus cüzdanı fotokobisi ile başvuruyorsun. Bu başvuruya ön kayıt diyorlarmış. Nüfus cüzdanının üzerine katılmak istediğin kursun ismini ve telefon numaranı yazıyorsun.

2- Kursun açılacağı kesinleşince sana sms atıyorlar. Ve kursa kesin kayıdınızı yaptırmanızı istiyorlar. Bana ön kayıttan 11 gün sonra mesaj geldi.

3- Halk eğitime giderek kursa kesin kayıdınızı yaptırıyorsunuz. Ben sms geldikten 1 gün sonra giderek yaptırdım. Fazla aksatmamak lazım çünkü kontenjan 30 kişidir yazıyordu. Kontenjan yazıyorsa "kursun dolma senin de katılamama ihtimali var" olarak algıladım ben. Kesin kayıt işlemi bir dakika ya sürüyor ya sürmüyor.

12 gün sonra da kurs başladı.


Yazdıklarım haricinde herhangi bir para veya belge istemediler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder