26 Nisan 2017 Çarşamba

Doğalgaz Kalorifer Ateşçiliği Kursu Deneyimlerim #1 Kursa Katılmaya Karar Verme Süreci

Aslında çok ama çok önceden meslek liselerinin tesisat teknolojisi bölümünden mezun olan arkadaşlarım Halk Eğitim Merkezi'nin kalorifer kursuna katılıp sertifika alırsam memur olabileceğimi söylüyorlardı. Ben bunun üzerine fazla düşmemiştim. Taa ki 2016 ortaöğretim KPSS'de 92.03 puan alarak 1.580 inci olana kadar. Bu puanı duyan çoğu kişi kesinlikle sertifikasız merkezi atamadan atanırsın diyor. Ama durum böyle değil. Merkezi atamada fazla kadro açılmıyor. Açılan kadrolarda ya meslek lisesi çıkışlılar için ya da kalorifercilik, şoförlük gibi sertifika ve ehliyet sahipleri için. Hatta bu puan ve sıralama ile bile kaloriferciliğin geleceğine emin değilim. Bu yüzden Ocak ayında 2 tane kurumsal atamaya başvurdum. Ama başarısızlıkla sonuçlandı bu denemelerim. Mülakat'a kadar bile gelemedim. Alınacak personel mülakat ile KPSS puanının ortalamasını alarak belirlendiğinden belki bir şansım olur demiştim. Sonradan baktığımda 2014-2016 arasında 80 puanlardakilerden bile çok az mülakatı geçen olmuş. Hep 70 küsür puanlılar girmiş. Yani torpillerin havada çarpıştığını anlamak için zeki olmaya gerek yok. Bu durumlar yüzünden en mantıklı işin kalorifercilik sertifikası almak olduğunu anladım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder