9 Aralık 2017 Cumartesi

Batum Gezisi #2: Neden Batum?

Neden Batum? sorusunun cevabını vermeden önce neden Gürcistan'a seyahat etmeye karar verdiğimi açıklamam daha doğru olur. Pasaportum yok. Bu yüzden gidebileceğim 3 ülke var: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Gürcistan ve Ukrayna. Ukrayna'ya gidip gelmek baya pahalı. Çünkü hava yolu ulaşım için pahalı bir tercih. Deniz yolu ise hava yolundan daha da pahalı. Ama ucuza bilet de buldum. Bunun için 10 ay önce bileti satın almak lazım. Bu yüzden Ukrayna'dan önce gitmesi daha ucuz bir ülkeye gitmeliyim diye düşündüm. Kıbrıs'ın Türkiye'den çok da farklı olmayacağını ve plaj turizm merkezi olduğu için Kıbrıs'ı da eledim. Geriye Gürcistan kalıyor zaten.

Gürcistan'ın olumlu tarafları:
- Gidiş-dönüş ucuz. Toplam 145 Lira tuttu. (Çorum-Batum)
- Çoğu şey Türkiye'den ucuz.
- Yakın.
- Türkler ve Türkçe konuşabilenler var.
- Türkiye'den fazla bir farkı yok deseler de başka bir ülkeye geldiğini hissedebiliyorsunuz.

Gürcistan'ın olumsuz tarafları:
- Oradaki Türklerin çoğu şerefsiz olduğu için Türklere karşı temkinli olmanız lazım. Türkler tarafından dolandırılma olayları çok oluyormuş.
- Sonuçta geri kalmış bir ülkeden daha geri kalmış bir ülkeye gidiyorsunuz. Ahım şahım bir güzelliği yok. Daha doğrusu Türkiye'ye kıyasla başka bir dünyaya gelmiş gibi bir his uyandırmıyor.

Resmi ben çekmedim tabiiki

İlk başta Tiflis'e gidecektim sonra da Batum'a. Ama daha ilk kez Türkiye'nin dışına çıkacağım için endişelenip sadece Batum'u gezmeye karar verdim. Sonuçta Batum sınıra 15 kilometre civarı. Yürüyerek bile geçilebilecek mesafede. Ayrıca insanlarla Türkçe konuşarak da anlaşabileceğiniz bir şehir Batum.

Batum, Gürcistan'ın Tiflis'ten sonra en turistik şehri. Fazla kalabalık bir şehir değil. Ayrıca nüfusuna göre gezilecek yerleri oldukça fazla olan bir şehir. Gezilecek yerlerin neredeyse hepsi şehir merkezinde olması da cabası. Bu yüzden Batum'u tercih ettim.

Bir sonraki yazım "Planlama Aşaması" 'nda görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder